Dość często spotykam się z opinią, że 1500 kalorii to bardzo mało, człowiek chodzi ciągle głodny, menu jest monotonne i nudne, nie ma zupełnie pola do popisu. Czyżby? Chciałabym Wam udowodnić, że ograniczając dietę do 1500 kalorii, można jeść smaczne potrawy, że aż ślinka cieknie. Wystarczy odrobina fantazji!

Przechodzę zatem na dietę 1500 kalorii. Będę jadła 5 posiłków o stałych porach:

8:00   śniadanie
11:00 drugie śniadanie
14:00 obiad
17:00 podwieczorek
19:00 kolacja

Wszystko będę fotografować i zamieszczać przez tydzień na blogu z opisem, radami jak zmniejszyć kaloryczność potraw i zobaczymy co mi tam jeszcze do głowy przyjdzie 🙂

Nie jest tajemnicą, że mam cukrzycę typu I. Oznacza to dla mnie, że moja trzustka została zaatakowana przez mój własny (gUpi) układ immunologiczny, który niszczy komórki produkujące insulinę (hormon regulujący poziom cukru we krwi). Insulinę muszę podawać sobie pod skórę i robię to za pomocą penów (takich specjalnych wstrzykiwaczy do podawania insuliny). W związku z tym, w diecie będę unikała cukrów prostych (bardzo szybko pondoszących poziom cukru we krwi), a preferowała te o niskim indeksie glikemicznym. Gwarantuje to lepsze i łatwiejsze wyrównanie profilu glikemii, a co za tym idzie lepsze wyniki badań. Polecam taką dietę wszystkim diabetykom. Jeśli masz cukrzycę i nie masz pomysłu jak powinna wyglądać Twoja dieta – zapraszam do skorzystania z moich pomysłów.

Dieta cukrzycowa – czy istnieje coś takiego? Moim (i z tego co się orientuję, nie tylko moim) zdaniem nie, gdyż absolutnie nikomu nie zaleca się jedzenia dużej ilości słodyczy albo ciężkich i opływających tłuszczem potraw. Wystarczy zdrowa dieta!

Dieta 1500kcal jest świetnym wstępem do odzwyczajenia się od jedzenia słodyczy – organizm potrzebuje jakiś 2-3 tygodni bez cukru, aby przestał za nim „tęsknić”. Biały cukier, słodycze, ciasta, ciasteczka i inne słodkie smakołyki nie są nam wogóle do egzystowania potrzebne, a po okresie „głodu” (właśnie te 2-3 tygodnie) organizm już nie domaga się słodyczy. Warto spróbować się odzwyczaić, jeśli nie ze względu na figurę, to przez wzgląd na zdrowie.

Dodatkowym bonusem diety 1500kcal jest utrata wagi. Zazwyczaj wystarcza takie ograniczenie kaloryczności zjadanych posiłków, aby powolutku sobie chudnąć 0,5 – 1kg tygodniowo, czyli chudnąć „z głową”. Zbyt szybkie pozbywanie się kilogramów nie jest korzystne dla organizmu – lepiej robić to dłużej, ale mądrze i przede wszystkim skutecznie.

Co do picia? Bezwzględnie dużo wody – absolutnym minimum jest 1 litr wody mineralnej, oprócz tego polecam herbaty (czarna, zielona, czerwona), a także sok pomidorowy. Pozwolę sobie nie zamieszczać zdjęć napojów, ograniczając się tylko do tej informacji, że przy tej diecie należy pić dużo.

Już nie mogę się doczekać smakowitości, które sobie jutro przygotuję!