Zawsze wszystkim powtarzam, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Lubimy go pomijać, zastępować samą kawą lub czymś na wynos przelotem w drodze do pracy. Tym trudniej o śniadanie, gdy jest się na diecie.

Miałam przyjemność kilka ostatnich miesięcy być na diecie bezglutenowej i bezmlecznej i chciałam Wam zaprezentować jeden z moich ulubionych przepisów śniadaniowych. Dodatków do podstawowego przepisu może być nieskończona ilość – łosoś, kiełki brokuła, grillowane warzywa, cukinia z cebulą, pieczarki itd. U mnie moje ukochane awokado, mix sałat i granat.

OMLET z AWOKADO i GRANATEM
Składniki na 1 pożywny omlet:
1 duże wiejskie jajo
1 łyżka stołowa wody
sól, czarny pieprz
½ łyżeczki masła klarowanego
½ awokado
garść mixu sałat (można dodać każdą zieleninę – roszponkę, sałatę lodową czy też szpinak)
3 łyżki ziaren owocu granatu
sól, czarny pieprz do smaku

Ubić jajo razem z wodą w misce na puszystą masę, dodać sól i pieprz do smaku. Na patelni podgrzać masło i wylać na nią całą masę.

Awokado przekroić na pół, łyżką wydrążyć ze skóry i pokroić w cienkie paski, ułożyć je na omlecie. Smażyć omleta pod przykryciem na średnim ogniu około 4 minut. Wyłożyć na talerz. Omlet podawać z sałatą, posypany granatem.

1 porcja to ok. 320kcal, węglowodany 17g, białko 12g, tłuszcz: 23g

SMACZNEGO!