Zauważyłam, że lubicie koktajle. Poprzedni wpis na koktajl z pomarańczą i pietruszką jest bardzo popularny, więc postanowiłam podzielić się z Wami moim drugim ulubionym przepisem na koktajl.

Tym razem stawiam na smak i kontrast. Słodki ananas i jabłko łączę z cierpkim i kwaśnym rabarbarem (lub żurawiną), a całość tonizuję naturalnym jogurtem. Idealny koktajl na drugie śniadanie lub wczesny podwieczorek, w dodatku w dwóch wersjach.

koktajlkoktajle

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Składniki na 2 szklanki koktajlu:

1/2 świeżego ananasa
1 jabłko
300 ml jogurtu naturalnego
łodyga rabarbaru lub łyżka kwaśnej pasty owocowej z żurawiny LiQberry

Bazą tego koktajlu jest ananas, jabłko i jogurt naturalny. To musi być świeży ananas, który teraz w dobrej cenie kupicie w praktycznie każdym markecie. Odradzam korzystanie z ananasa w syropie z puszki, szczególnie osobom z cukrzycą, bo to owoce w cukrze. Świeży ananas ma naturalny słodki smak, i to bez dodatku rafinowanego cukru.

Ananasa przekroić w poprzek na pół, obrać ze skóry i pokroić na mniejsze cząstki. Można wyciąć twardszy głąb, ale to nie mus (środek jest jak najbardziej jadalny, tylko odrobinę twardszy), ja używam całości, bez wycinania, blenduję za pomocą mocnego blendera. Pokrojony owoc wrzucić do naczynia blendera. Jabłko obrać ze skórki i zetrzeć na tarce, dodać do ananasa. Dołożyć pokrojoną w kostkę łodygę rabarbaru i zmiksować dokładnie. Otworzyć pojemnik, dodać jogurt naturalny i ponownie zmiksować. Skosztować czy smak jest ok – powinien być słodki, ale przełamany kwaśnym, lekko szczypie w język.

koktajl w blendarze

Wiem, ze rabarbar nie zawsze jest dostępny, więc znalazłam zamiennik tego kwaśnego dodatku – naturalną pastę z żurawiny – możecie ją kupić i o niej poczytać na stronie dystrybutora – super jagoda. Kwaśna jak nie wiem co.

Ananas i jabłko są super słodkie, więc przełamanie czymś cierpkim i kwaśnym jest tutaj idealne. Szczerze polecam rabarbar – to zdecydowanie jest mój ulubiony koktajl. Mam nadzieję, że Wam również przypadnie do gustu.

1 porcja to ok. 200 kcal, węglowodany: 33g, białko: 9g, tłuszcz: 4g
Informacja dla diabetyków: w szklance koktajlu znajduje się 3,3WW i 0,7WBT

SMACZNEGO!

koktajl ananas