Owsianka, to moja wielka śniadaniowa miłość. Nie ma lepszego śniadania! Kto mnie zna, ten wie, że niemal codziennie rano jem owsiankę. Lubi ją moją moja 6-letnia córka i mąż, który najlepsze biegowe czasy osiąga właśnie „na owsiance”. Ale nie myślę o owsiance instant, gotowcu z dużą ilością cukru. Preferuję świeżo gotowaną owsiankę z płatków owsianych górskich i właśnie taką dzisiaj dla Was przygotuję.

Często mnie pytacie jak ją robię, co do niej dodaję, czy na mleku czy na wodzie, ile minut, czy namaczam płatki? Zdjęcia moich owsianek na INSTAGRAMIE czy FEJSBUKU cieszą się dużą popularnością, bo są kolorowe i różnorodne, a to na prawdę nic trudnego. Stawiam na prostotę. Każdy z Was może zjadać takie pyszne śniadania i nie poświęcać na ich przygotowanie nadmiernie dużo czasu – wystarczy kilkanaście minut. Teraz wszystko będzie jasne – moja owsianka bez tajemnic!

Składniki na 1 porcję:

50g płatków owsianych górskich
150ml wody (3-krotna objętość płynu w stosunku do objętości płatków)
100g ulubionych owoców (najlepiej jagodowych – maliny, borówki, truskawki)
1 łyżka płatków migdałowych
1/2 łyżeczki nasion chia

płatki owsiane górskie

Do przygotowania owsianki wybieram płatki owsiane górskie – najlepiej wybrać górskie lub zwykłe, bo są najmniej przetworzone i najbardziej zbliżone do oryginalnego surowca (owsa). Płatki błyskawiczne są pozbawione większości minerałów znajdujących się w otoczce ziaren i mają mniej błonnika, ale za to są bardziej lekkostrawne (odpowiednie dla osób z delikatnym przewodem pokarmowym). Przetestowałam już multum różnych marek płatków owsianych i mam swoje ulubione (z Lidla). Płatki płatkom nie są równe – warto znaleźć takie, które odpowiadają Wam i sytością i konsystencją po ugotowaniu.

owsianka
50g płatków owsianych wsypać do rondelka i zalać zimnym płynem – u mnie jest to zazwyczaj woda, ale polecam także mleko roślinne. Mleko krowie zawiera laktozę, która jest cukrem mlekowym (dwucukrem), który nie jest polecany diabetykom – szczególnie rano. Jeśli dopiero zaczynacie swoją owsiankową przygodę, to z pewnością nie jesteście przyzwyczajeni do specyficznego smaku owsianki i dodatek np. mleka owsianego bardzo poprawi jej smak – sprawi, że będzie nieco słodsza. Mleko owsiane możecie łatwo zrobić sami w domu. Jeśli będziecie chcieli zrobię osobny wpis jak zrobić mleko – tylko dajcie mi znać. Możecie też kupić gotowe melko owsiane w kartonie (mi się czasem zdarza je kupować w Rossmanie, ale jest relatywnie do surowca drogie).
owsianka w rondelku
Płatki owsiane zagotować i po chwili przelać do miseczki. Odstawić na chwilę, żeby płatki napęczniały płynem i osiągnęły odpowiednią do jedzenia temperaturę (najlepsze są, gdy są letnie – ani za gorące, ani zimne nie będą takie smakowite).
owsianka
Przestudzoną owsiankę posypać ulubionymi owocami, prażonymi orzechami lub nasionami – u mnie płatkami migdałów i nasionami chia. Od razu zjadać.
1 porcja to ok. 315kcal, węglowodany: 40g, białko: 12g, tłuszcz: 12g

Informacje dla diabetyków: w porcji mojej owsianki znajduje się 4 WW i 1,5WBT

SMACZNEGO!