Kto nie zna surówki colesław? Z dużym prawdopodobieństwem mogę powiedzieć, że każdy przynajmniej raz w życiu ją jadł. Zapewniam jednak, że moja wersja jest inna. Przygotowując tą popularną surówkę postanowiłam zaimprowizować i zastąpiłam kapustę marchewką i brokułem. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania i z przyjemnością mogę podzielić się z Wami przepisem.

Po odkrojeniu różyczek brokuła, pozostaje twarda łodyga. Przyznajcie sami – wykorzystujecie łodygi brokułów? A może obcinacie tylko delikatne brokułowe różyczki, a łodygi zazwyczaj lądują w koszu? Moim zdaniem są niesłusznie niedocenione, bo zawierają sporo witaminy C, szczególnie ważnej w okresie przeziębieniowym.

Znalazłam idealny sposób na zagospodarowanie łodygi brokuła i jest to surówka colesław. Oprócz surowego brokuła, dodaję nie niej marchewkę bogatą w beta-karoten wpływający na kondycję skóry i włosów oraz migdały, które dostarczą nam tiaminy wspomagającej przemianę materii.

colesław

Składniki na 4 porcje:

łodyga brokuła (często zostaje nam po gotowaniu różyczek brokuła, które są zdecydowanie bardziej popularne)
2 średnie marchewki (ok. 350g)
40g płatków migdałowych
pęczek natki pietruszki
40g majonezu light (czubata łyżka)
łyżka białego octu winnego
sól i  pieprz do smaku

Łodygę brokuła cienko obrać ze skórki, pokroić w plasterki i wrzucić do misy blendera z końcówką do rozdrabniania. Utrzeć w mikserze na purre.

colesław

Marchewki obrać i zetrzeć na tarce o grubych oczkach. Migdały uprażyć na suchej patelni na brązowo (nie przypalić). Majonez utrzeć z octem w małej miseczce. Posiekać 2 łyżki natki pietruszki.

colesław

W dużej misce wymieszać tartą marchewkę z puree z łodygi brokuła, prażonymi migdałami, natką pietruszki i sosem. Sprawdzić smak, po czym doprawić szczyptą soli i odrobiną świeżo mielonego pieprzu, jeśli potrzeba.

W surówce użyłam majonezu light. Aby ją trochę odchudzić, można połowę majonezu zastąpić gęstym jogurtem naturalnym. Aby surówka mogła być daniem wegańskim należy użyć wegańskiego majonezu z aquafaby (wody po cieciorce).

colesław

1 porcja to ok. 120kcal, węglowodany: 8g, białko: 4g; tłuszcz: 8g

Informacja dla diabetyków: w porcji znajduje się 0,8 WW i 0,8WBT

SMACZNEGO!