Przepis na zdrowe, domowe krakersy niskowęglowodanowe. Idealna przekąska imprezowa dla diabetyków i nie tylko. Z pewnością spodobają się też hipsterom i foodies 😉

Krakersy to niepozorna przekąska, szczególnie kusząca na imprezach i dość niebezpieczna dla osób z cukrzycą. W smaku słone, rzadko są posądzane o podnoszenie poziomu cukru we krwi. A jednak. Zawierają ogromną ilość węglowodanów prostych, które odpowiedzialne są za nagły wzrost glikemii. Dlatego postanowiłam przygotować zdrową wersję krakersów, które będą odpowiednie dla osób z cukrzycą. Przygotowałam je z nasion chia, sezamu i słonecznika. Moje krakersy są głównie białkowo-tłuszczowe i zawierają bardzo mało węglowodanów. Świetnie sprawdzą się w roli przekąski, ale trzeba pamiętać, że podobnie jak wszystkie nasiona, są dosyć kaloryczne.

krakersy

Składniki na 20 krakersów:

60g ziaren chia
60g ziaren słonecznika
60g ziaren sezamu
1/2 szklanki wody
szczypta soli
świeżo mielony pieprz do smaku
łyżeczka oliwy lub oliwa w sprayu do natłuszczenia papieru do pieczenia

Piekarnik nagrzać do temperatury 180 stopni Celsjusza. Wszystkie nasiona wymieszać z wodą, dodać odrobinę soli i pieprzu, odstawić na 50-10 minut, aż masa zgęstnieje. Na blaszce rozłożyć papier do pieczenia i bardzo cienko go natłuścić, rozprowadzając silikonowym pędzelkiem oliwę lub spryskując papier tłuszczem w sprayu. Na natłuszczonym papierze rozprowadzić (dosyć cienko) masę z ziaren i (opcjonalnie) posypać gruboziarnistą solą.

Piec w temperaturze 180 stopni Celsjusza około 30 minut. Wyjąć blaszkę, podpieczony blat pokroić/połamać na 20 krakersów. Włożyć z powrotem do piekarnika jeszcze na 15 minut, aby krakersy nabrały chrupkości. Wyjąć i wystudzić.

krakersy z nasion

1 krakers (1 porcja) to ok. 48 kcal; 0,5g węglowodanów; 1,8g białka; 4,3g tłuszczu, 0,5WBT

Informacje dla diabetyków: całość stanowi ok. 965kcal, węglowodany: 10g, białko: 38g, tłuszcz: 86g
W całości znajduje się 1WW, 9,2WBT

SMACZNEGO!