Kolejny przepis na surówkę. Tym razem jest to surówka z kiszonej kapusty. Wystarczą jedynie trzy składniki, które razem dają prawdziwą eksplozję smaku. 

Moja ulubiona surówka z kiszonej kapusty jest banalnie prosta w wykonaniu. Pomijając wszelkie działania prozdrowotne, wzmacnianie odporności czy probiotyczne właściwości kiszonej kapusty, uwielbiam ją za orzeźwiający smak, który świetnie komponuje się z wieloma potrawami. Wykonanie tej surówki to na prawdę chwila moment. Wielokrotnie do niej wracam, szczególnie w miesiącach jesienno-zimowych.

Składniki na 4 porcje:

300g lekko odsączonej kiszonej kapusty
1 duża marchewka (jakieś 200g)
1 spore i soczyste jabłko (ok. 150g)

Kapustę delikatnie odsączyć z nadmiaru soku (ale nie wyciskać) i posiekać na drobniejsze kawałki, przełożyć do miski. Marchew obrać ze skórki i zetrzeć z małych oczkach tarki. Jabłko obrać ze skórki i zetrzeć na dużych oczkach tarki. Składniki dokładnie wymieszać i gotowe. Nie trzeba już niczym doprawiać.

surówka z kiszonej kapusty

1 porcja to ok. 35 kcal, węglowodany: 8g, białko: 1g, tłuszcz: 0,25g

Informacje dla diabetyków: w porcji surówki znajduje się: 0,8WW, bez WBT

SMACZNEGO!