Karnawał to czas bali przebierańców, przyjęć i spotkań towarzyskich. Karnawał to też czas dobrego jedzenia, a ja mam dla Was propozycje na karnawałowe, ale nie tylko, przekąski. Zapraszam Was do pobrania kolejnej mojej darmowej publikacji. E-book „13 przekąsek na jeden kęs dla diabetyka” już trafił do subskrybentów mojego newslettera, teraz może trafić również do Ciebie.

O ile w sieci i w księgarniach jest wiele publikacji na temat diety diabetyka, opracowane propozycje śniadań, obiadów, kolacji i codziennych przekąsek, tak małe przekąski imprezowe to temat tabu. Na imprezowych bufetach przecież królują alkohole w kolorowych, egzotycznych i słodkich drinkach oraz niepozorne przekąski, na który każdy diabetyk musi uważać. O alkoholu, jeśli będziecie chcieli, napiszę oddzielnie, a dziś na tapetę biorę przekąski. Paluszki, chipsy, precelki, orzeszki w chipsie, ciasteczka i krakersy, mimo że z pozoru są słone, to w rzeczywistości zawierają sporo węglowodanów prostych, które szybko troszczą się o podwyższony poziom cukru. W dodatku z reguły są smażone w głębokim tłuszczu i bardzo mocno przetworzone, zawierają sporo utwardzonego tłuszczu roślinnego (niezdrowe tłuszcze typu trans), cukier, ekstrakty słodowe, syrop glukozowy, glukozowo-fruktozowy, substancje spulchniające i aromaty. Lista jest długa i niezbyt ciekawa, nie tylko dla osoby z cukrzycą. Dlatego często się ich diabetykom zakazuje, i w sumie słusznie. Każdemu powinno się zakazać.

Jednak mając cukrzycę trzeba myśleć i planować. Po co czuć się potem źle? Martwić o konsekwencje hiperglikemii? Fundować sobie duże wahania poziomu cukru we krwi? Skoro można trochę ułatwić sobie życie i skorzystać z przepisów na lekkie, małe przekąski, wprost idealne dla diabetyka? No po co? Ja się pytam?

Alternatywa dla niezdrowych przekąsek jest w zasięgu ręki

Moim zdaniem lepiej zrezygnować z niezdrowych gotowców, na korzyść świeżych i lekkich propozycji, głównie z warzyw. Wiem, że to brzmi mało zachęcająco, żeby jeść warzywa zamiast chipsów. Proponuję na przykład chipsy z cukinii pieczone w piekarniku albo koreczki caprese (moje ulubione połączenie pomidor, mozzarella i bazylia) z pomidorków koktajlowych albo roladki z ogórka z migdałowym farszem. Jeśli organizujesz przyjęcie w domu, skorzystaj z moich pomysłów, a zapewniam, że goście będą wprost zachwyceni. Moje sąsiadki chętnie mnie odwiedzały podczas testów przepisów, kiedy tworzyłam tego e-booka. A wiecie, że ja bubli nie polecam. Wszystko jest przetestowane, dopracowane i skosztowane niejeden raz. Dlatego mam pewność, że będziecie zadowoleni!

Nie mogę się doczekać, żeby wysłać Ci e-booka

Możesz otrzymać mojego e-booka zupełnie za darmo. Wystarczy, że zapiszesz się na newsletter, a w wiadomości powitalnej otrzymasz link do „13 przekąsek na jeden kęs dla diabetyka”. To nie wszystko! Dodatkowo otrzymasz też dostęp do drugiego e-booka, który przygotowałam w grudniu „13 słodkich przepisów dla diabetyka na Święta i Karnawał”. Myślę, że te przepisy mogą Ci się teraz przydać, bo są nieoczywiste, imprezowe i świeże. Takie na przekór cukrzycowej diecie i ograniczeniom, a jednak zdrowe i z ograniczoną ilością węglowodanów!

Nie czekaj, tylko kliknij w napis SUBSKRYBUJ, zapisz się na newsletter i pobierz e-booki, a potem napisz mi, co sądzisz, dobrze? Zależy mi na Twojej opinii, bo od niej zależy, czy będę robić więcej tego typu publikacji. Mam nadzieję, że Ci się spodoba, bo ja w nie włożyłam ogrom pracy.

Jeśli po zapisie nie otrzymasz ode mnie wiadomości powitalnej, sprawdź proszę wiadomości w folderach spam, oferty, newslettery czy inne. Czasem wiadomości lubią się tam zawieruszyć. Jeśli wciąż nie odnajdujesz swojego powitania na mailu, daj mi znać na kontakt@dietolog.pl, a wszystko sprawdzę i chętnie Ci pomogę.

Zapisując się do mojej listy mailingowej, będziesz na bieżąco z nowościami na blogu, ale również na moim profilu Facebook, Instagramie i kanale YouTube. Jeśli jeszcze tam nie zaglądałaś/-eś, to gorąco Cię zapraszam!