Sałatka grecka to prosta i pyszna sałatka, która doskonale wkomponuje się w jadłospis osób z cukrzycą. Dziś mam dla Was niespodziankę. Przepis w wersji filmowej zrealizowany w ramach kampanii „Dłuższe życie z cukrzycą”.

Zanim jednak sałatka grecka, coś Wam chciałam przypomnieć. Pod koniec zeszłego roku, przy okazji Światowego Dnia Cukrzycy pisałam Wam, że zostałam partnerem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Dłuższe życie z cukrzycą”. Wtedy też, wspólnie z Jurkiem Magierą przygotowaliśmy kilka działań. W międzyczasie – stary rok się skończył i odszedł w niepamięć. Nastał nowy 2020. Ja urodziłam najmłodszą córeczkę Janeczkę. Rozpętała się epidemia koronawirusa… tu sami wiecie jak jest. Warto jednak pamiętać, że inne choroby nie zniknęły. Cukrzyca też wciąż zbiera swoje żniwo i oprócz wirusa, warto rozmawiać też o cukrzycy.

Dłuższe życie z cukrzycą

Kampania „Dłuższe życie z cukrzycą” kierowana jest głównie do osób z cukrzycą typu 2, jednak uważam, że każdy diabetyk, niezależnie od typu cukrzycy znajdzie wśród moich propozycji coś dla siebie. W kampanii zajmuję się żywieniem i mam dla Was kilka bardzo apetycznych przepisów! Wiemy, że siedzicie w domach i zjedlibyście coś smacznego i zdrowego! Dlatego zapraszamy Was na kanał mojacukrzyca.tv i do wspólnego przygotowywania pysznego jedzonka! Dziś sałatka grecka! Znacie? Lubicie? A może pierwszy raz przygotujecie ją w domu? Dajcie znać.

Dla mnie to jedna z najlepszych opcji sałatkowych – nie jest skomplikowana w przygotowaniu, używa się do niej prostych składników i wyśmienicie smakuje! Polecam na popołudniową przekąskę lub na kolację. Nie tylko diabetykom.

sałatka grecka składniki

Składniki na 1 porcję:

plaster półtłustego sera feta (ok. 50g)
1 średniej wielkości ogórek gruntowy
1/2 pomidora lub kilka pomidorków koktajlowych
1/2 czerwonej cebuli
garść sałaty (z powodzeniem może być mix sałat lub porwana sałata lodowa)
łyżka oliwy
1/2 łyżeczki suszonego oregano

Sałatę opłukać i osuszyć, włożyć do miski. Ogórka obrać ze skórki i pokroić w kostkę, dodać do sałaty. Pomidora pokroić w kostkę lub pomidorki przekroić na połówki, również dodać do miski. Ukroić półcentymetrowy plasterek sera feta półtłustego (o wadze mniej więcej 50 g) i albo położyć go na wierzchu w całości albo wedle uznania pokroić w kostkę. Całość posypać suszonym oregano i skropić dobrej jakości oliwą (może być też ulubiony olej sałatkowy do stosowania na zimno). Banalnie łatwe, prawda?

sałatka grecka

1 porcja to ok. 230 kcal, węglowodany: 11g, białko: 8g, tłuszcz: 17g

Informacje dla diabetyków: w porcji znajduje się 1,1 WW i 1,8 WBT

SMACZNEGO!