Dziś przepis na aromatyczne i pachnące śniadanie. Pieczona owsianka z jabłkiem i cynamonem to moja odpowiedź na listopad. 

Znacie moje uwielbienie do owsianek. Owsianki stanowią dużą część feedu na moim Instagramie. Na blogu, zarówno moja ekspresowa owsianka jak i nocna owsianka cieszą się dużą popularnością, ale kiedy nadchodzi jesień i jest mi źle… (szczególnie rano!) spradza się pieczona owsianka! No i zapragnęłam się z Wami podzielić nowym przepisem. Wiem, wiem. Zaraz pojawią się głosy, że to węglowodany i że przy cukrzycy nie tak zdrowo jak sałata z ogórkiem i rzodkiewką. Ale spójrzcie – płatki owsiane górskie, sezonowe niewielkie jabłuszko, jogurt naturalny. Nic nie jest rozgotowane ani rozpapciane. A do tego ten cynamon, nie żałowałam sobie. Oczywiście musicie spróbować na sobie – jeśli wiecie, że owsianki Wam nie służą, nie upieram się. Ale jeśli je jadacie z rana – to koniecznie spróbujcie tej pieczonej wersji!

pieczona owsianka jabłko i jogurt

Składniki na 1 porcję:

40 g płatków owsianych górskich
3 łyżki wrzącej wody
40 g jogurtu naturalnego 3% tł.
niewielkie jabłko (ok. 100g miąższu)
¼ łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta cynamonu (ilość wedle uznania)

2 łyżki jogurtu naturalnego do podania

Płatki owsiane wymieszać w misce z wrzątkiem, następnie dodać do nich jogurt naturalny i proszek do pieczenia. Jabłko obrać cienko ze skórki i pokroić w kostkę. Masę wymieszać z pokrojonym jabłuszkiem, doprawić cynamonem (może go być nawet pół łyżeczki) i przełożyć do kokilki (małego naczynia żaroodpornego). Zamiast kokilek można użyć na przykład silikonowych foremek do babeczek, ważne żeby naczynie nadawało się do pieczenia.

Owsiankę w pojemniku do pieczenia wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni Celsjusza i zapiekać ok. 25 minut. Pieczoną owsiankę wyjąć i lekko przestudzić. Podawać z zimnym jogurtem naturalnym.

pieczona owsianka a la szarlotka

1 porcja to ok. 245 kcal, węglowodany: 40 g, białka: 10 g, tłuszcze: 5 g

Informacje dla diabetyków: w porcji znajduje się 4 WW i 0,8 WBT

SMACZNEGO!