Bajecznie prosta pasta jajeczna. Idealna na kanapki, ale również jako dodatek do warzyw. Przygotowanie trwa kilka minut. Wszystkim smakuje. I dużym, i małym. No i zawiera śladową ilość węglowodanów.

Ta pasta jajeczna to smarowidło doskonałe. Smak dzieciństwa mojego i moich dzieci. Świetnie smakuje z owsianym chlebem, z chlebem żytnim na zakwasie czy z gryczanymi blinami. Ja najchętniej zjadam ją na plasterkach czerwonej papryki i ogórka. Zawsze ją robię tak samo i zawsze wychodzi wyborna. Jest super prosta i nie wiem czemu dotąd nie wrzuciłam przepisu na bloga. Ale już nadrabiam zaległości i zapraszam na pastę.

Na domowe potrzeby robię ją z 4 jajek, ale zawsze można zrobić na przykład z podwójnej ilości przemnażając składniki przez 2 czy ile tam potrzeba.

pasta jajeczna na drewnianej desce

Pasta jajeczna

Składniki:
  • 4 jajka
  • 1 łyżka majonezu (u mnie w wersji light)
  • 1 łyżka jogurtu naturalnego 3%
  • pół łyżeczki musztardy
  • spora szczypta soli
  • świeżo mielony pieprz do smaku
  • szczypiorek, koperek, kiełki do podania (wedle uznania)

Jajka ugotować na twardo i ostudzić. Obrać ze skorupek i pokroić w drobną kosteczkę. Do jajek dodać płaską łyżkę majonezu, jogurtu, musztardę i przyprawy (sól i pieprz). Wszystkie składniki wymieszać dokładnie i gotowe.

Żeby pasta była gładka, można ją zmiksować w rozdrabniającej końcówce blendera – wtedy przypomina konsystencją krem. Ja jednak wolę widzieć kawałki jajek. Taka konsystencja bardzo nam odpowiada. Pasta jajeczna doskonale komponuje się ze szczypiorkiem, koperkiem i wszelkiego rodzaju kiełkami.

pasta jajeczna

Cała pasta (ok. 300 g) to ok. 400 kcal, węglowodany: 3 g, białko: 31 g, tłuszcz: 30 g

W całości jest 0,3 WW i 4 WBT.

SMACZNEGO!