Kilka dni temu chciałam zwrócić uwagę na to, że aby żyć zdrowo i długo, warto się o to postarać. Pomijając czynniki, które od nas nie zależą (np. genetyczne), można dbać o organizm na wiele sposobów, jakie są Wasze?
 
Oto zwycięski komentarz, a jego autor otrzymuje książkę i zaproszenie na badania:

Mój sposób na zdrowie:
1. Wiosenna przygoda ze sportem- 3 razy w tygodniu bieganie oraz codzienna podróż rowerem do metra – ok. 7 kilometrów.
2. Odżywianie – Śniadanie: Dużoo warzyw, do śniadania nawet jeśli jest na
słodko, w pracy marchewka i seler do pochrupania oraz obowiązkowo sok
pomidorowy z imbirem oraz sałatka. Na osłodzenia dnia w pracy owoc oraz
jogurt naturalny/serek wiejski. Obiad/obiadokolacja – ponownie dużo
warzyw oraz najczęściej kasza oraz jakieś chude mięsko.
3.Słodycze- tylko te zrobione w domu, ciasteczka z miodem, orzechami, suszonymi
owocami. Ostatnio eksperymentuję z mąką gryczaną w wersji słodkiej.
4. Pieczywo – domowe na zakwasie ( bardzo mi przypadło do gustu 🙂 Mąka
żytnia, orkiszowa, amaranus, gryczana – co mam pod ręką to sypię. Zawsze
bułki wychodzą wyśmienite.

Do jedzenia przywiązuję bardzo dużą wagę, chociaż zdarzają się małe grzeszki – w końcu wszyscy jesteśmy tylko ludźmi.

Podsumowując moim sposobem na zdrowie są przemyślane posiłki oraz sport, w miarę możliwości codziennie. To wszystko gwarantuje mi dobry humor i odporność.

Ale to jeszcze nie wszystko. Otrzymałam tylko dwa komentarze i zdecydowałam, że drugi komentarz również zostanie nagrodzony książką „NIE DAJ SIĘ! czyli 10 sposobów na zdrowe, długie życie”.

1) dużo ruchu na świeżym powietrzu
a) praca w ogrodzie, mam winorośle , brzoskwinie , agresty , truskawki, warzywa przeróżne; dynie , patisony, ogórki szpinak i rukolę oraz kwiaty. Żeby to ogarnąć trzeba nieźle się nagimnastykować, i jeszcze świeże powietrze. Zawsze
mówię, że jak ktoś zasłabnie to go wynoszą na świeże powietrze, a ja go mam na każdą chwilę.
b) jazda na rowerze staram się na zakupy i załatwienie jakichś spraw wykorzystać rower zaoszczędzam zdrowie pieniądze na paliwo, i nie truję atmosfery
c) uwielbiam pływanie każdą wolną chwilę spędzam na basenie

2) jedzenie: gotuję pyszną zupę z dyni, robię sałatkę z rukoli, zapiekam szpinak z makaronem, zupy krem z selerów i porów, robię do ciast sama dżemy z dyni i pomarańczy Bazuję głównie na tym co rośnie w moim ogrodzie

3) staram się dosyć często robić badania lekarskie : mammografia , usg piersi, badania krwi, nawet ostatnio byłam u kardiologa.

Reasumując:
Nie oszczędzajmy się fizycznie, bo praca fizyczna napędza siłę życia, przebywajmy jak to jest możliwe na świeżym powietrzu, odżywiajmy się bogato warzywnie i owocowo i nie denerwujmy się.

Bardzo dziękuję uczestnikom za ich wypowiedzi i zapraszam do śledzenia mojego bloga w najbliższym czasie, gdyż szykuję wiele niespodzianek z okazji pierwszych urodzin 🙂

ZWYCIĘZCOM GRATULUJĘ!