Recenzja książki „Stan przedcukrzycowy: dieta i plan działania. Jak ustrzec się przed cukrzycą i żyć zdrowiej” Alice Figueroa.

18 maja premierę miała książka „Stan przedcukrzycowy : dieta i plan działania. Jak ustrzec się przed cukrzycą i żyć zdrowiej”, której autorką jest dietetyczka, joginka i blogerka Alice Figueroa. Czy warto sięgnąć po tę pozycję? Jeśli chcesz poznać moje zdanie, czytaj dalej.

Autorka podzieliła treść na dwa główne rozdziały. Pierwszy to teoria i wskazówki, drugi to przepisy i jadłospis.

Część pierwsza: Stan przedcukrzycowy

Alice w swojej książce wyjaśnia mechanizm powstania stanu przedcukrzycowego w prosty i klarowny sposób. W środku jest sporo przestrzeni, miejsce na oddech. Cieszy mnie, że nie jest to pozycja pisana drobnym maczkiem, a raczej poradnik powoli wprowadzający czytelnika w świat żywienia i zmiany nawyków.

stan przedcukrzycowy

W pierwszej części autorka sygnalizuje o wszystkich ważnych aspektach dotyczących zdrowia i jest to książka nie tylko o żywieniu. Podkreśla rolę aktywności fizycznej, jak również umiejętności wyciszenia i osiągnięcia równowagi emocjonalnej (redukcja stresu).

Co więcej, poradnik może być pewnego rodzaju dziennikiem Czytelnika. Autorka podaje zagadnienia, nad którymi warto się zastanowić.

stan przedcukrzycowy drzewo zdrowia

Część teoretyczna jest na prawdę dobrze napisana. Informacje są zrozumiałe, nie jest ich zbyt dużo, wskazówki są celne, a wiedza kompleksowa. Moim zdaniem wystarczająco dla osób, które mają pierwsze zaburzenia metabolizmu węglowodanów.

Część druga: Jadłospis i przepisy

W drugiej części książki autorka przygotowała dla czytelników 14-dniowy jadłospis wraz z przepisami, będący pewnego rodzaju planem żywieniowym na start.

stan przedcukrzycowy jadłospis i przepisy

Przepisy są ciekawe, jednak mają dwa minusy. Po pierwsze – brak zdjęć. Myślę, że większość z nas „je oczami” i lubi widzieć potrawę, zanim ją przygotuje. Po drugie – część dań ma dosyć fikuśne nazwy. Dla mnie to jest ok, ale jak wyobrażę sobie moją babcię, która miałaby zrobić np. ceviche z serca palmy, pico de gallo albo chilaquilas po gwatemalsku, to jakoś tego nie widzę. Wiem, że świat się kurczy i korzystamy z przepisów całego świata, jednak dieta mająca na celu zahamowanie stanu przedcukrzycowego nie wymaga skomplikowanych przepisów i wymyślnych produktów. Najlepiej bazować na lokalnych, sezonowych, naszych polskich naturalnych produktach. Tylko trzeba nauczyć się je odpowiednio komponować.

Zdecydowanie na plus jadłospis w formie tabeli, obliczenia wartości odżywczych pod każdym przepisem i lista zakupów.

stan przedcukrzycowy ksiazka

Podsumowanie

Uważam, że książka jest wartościowa i warto ją przeczytać, szczególnie, jeśli komuś grozi cukrzyca. Stan przedcukrzycowy to najlepszy moment, by zacząć działać. Farmakoterapia nie załatwi sprawy. Odpowiednia dieta, ruch, sen i umiejętność relaksu są kluczowymi aspektami pozwalającymi wpłynąć na stan zdrowia i zatrzymać postęp zaburzeń metabolicznych. Informacje i wskazówki podane są w sposób łatwy, a książka nie jest przeładowana wiedzą, wynikami badań klinicznych czy trudnymi terminami. Będzie odpowiednia dla każdego. 14-dniowy jadłospis wraz z przepisami będzie dobrym początkiem długofalowych zmian, o ile czytelnik weźmie sobie rady autorki do serca.

KONKURS

Zapraszam do konkursu na moim Facebooku, który organizuję wspólnie z Wydawnictwem Publicat. Do wygrania 3 książki „Stan przedcukrzycowy : dieta i plan działania. Jak ustrzec się przed cukrzycą i żyć zdrowiej” Alice Figueroa.

Zasady są proste. Napisz w komentarzu pod postem konkursowym na Facebooku, z czym masz największe trudności jeśli chodzi o zmianę nawyków na zdrowsze. Z jakim nawykiem prowadzącym do lepszego samopoczucia i zdrowia masz największą trudność? Może to być na przykład rezygnacja z żywości przetworzonej, albo wprowadzenie odpowiedniej dawki ruchu, a może jesteś nerwusem i żyjesz w permanentnym stresie? Jestem ciekawa odpowiedzi.

Konkurs trwa od 01.06 do 06.06.2022 włącznie. Wyniki zabawy podam na Facebooku max. tydzień po zakończeniu zabawy. Powodzenia!

SZCZEGÓŁOWY REGULAMIN KONKURSU

  1. Organizatorem konkursu jest Angelina Ziembińska, autorka bloga Dietolog.
  2. Fundatorem nagród jest Wydawnictwo Publicat.
  3. W konkursie może wziąć udział każdy, kto poprawnie wykona zadanie konkursowe.
  4. Zadanie konkursowe polega na umieszczeniu pod postem konkursowym na FB komentarza z odpowiedzią na pytanie: z jakim nawykiem prowadzącym do lepszego samopoczucia i zdrowia masz największą trudność?
  5. Konkurs trwa w dniach 01-06 czerwca 2022 roku.
  6. Konkurs nie jest grą losową. Wygrają najbardziej kreatywne komentarze wybrane subiektywnie przez organizatorkę zabawy.
  7. Nagrodami są 3 książki: „Stan przedcukrzycowy : dieta i plan działania. Jak ustrzec się przed cukrzycą i żyć zdrowiej” Alice Figueroa
  8. Wyniki zabawy pojawią się do 15 czerwca 2022. Wpis zostanie zaktualizowany o wyniki zabawy, a autorzy zwycięskich komentarzy zostaną oznaczony w poście konkursowym na FB. Decyzja wyboru laureatów zabawy jest nieodwołalna.
  9. Zwycięzcy w ciągu 7 dni od ogłoszenia wyników odsyłają do organizatora swój adres korespondencyjny w wiadomości prywatnej. Po tym terminie nagroda przepada.
  10. Nagrody zostaną wysłana w ciągu 10 dni od przesłania adresu korespondencyjnego.
  11. Wysyłka jest możliwa jedynie na terenie kraju (Polska), nie ma możliwości wysłania nagród za granicę.
  12. Dane osobowe (imię, nazwisko, adres, numer telefonu) przetwarzane będą w celu komunikacji z Uczestnikami oraz w celu przekazania Nagród Zwycięzcom Konkursu i ogłoszenia wyników Konkursu.
  13. W sprawach nie dających się przewidzieć i nieuregulowanych niniejszym Regulaminem decyduje Organizator.