Rozmawiałam ostatnio ze znajomą, która zwróciła mi uwagę, że niektóre moje dania nie są kompletne i podaję przepis na część dania (np. jak przyrządzić rybę), a nie na całe kompleksowo (nie piszę jak przyrządzić ziemniaki). Usłyszałam, że dla niektórych to kłopot, wybrać dodatki (jaka kasza?), przygotować surówkę i zaplanować całe danie. Ja lubię mieć wybór, ale szanuję też tych, którzy czekają na gotową propozycję obiadową. Nie wszyscy muszą być pasjonatami kulinarnych eksperymentów i wolą mieć gotową receptę na całość. Dlatego dzisiaj super proste i szybkie danie, którego przyrządzenie nie zajmuje więcej niż 40 minut, poradzi z nim sobie każdy, świetne na przykład dziś po pracy.

Zdarza się, że na przygotowanie obiadu mamy mało czasu. Nie oznacza to, że jesteśmy skazani na gotowce z marketu do odgrzania w mikrofali. Pewnie się zdziwicie, ale sporo pracuję i nie mam zbyt dużo czasu na przygotowywanie posiłków. Pomyślcie co bym tu mogła publikować, gdybym ten czas miała! Jestem zdania, że wystarczy trochę ruszyć głową, a zdrowy, apetyczny obiad może powstać w pół godziny. Takim przepisem się z Wami chcę podzielić. Dziś pokażę prosty pomysł na rybę, w końcu mamy fish friday! Rybę podam z wędzoną mozarellą i tu jeden z moich sekretów, a mianowicie sałatkowy gotowiec – prażone ziarna dyni, pinii i słonecznika (oczywiście można uprażyć samemu, ale mi wpadły w ręce już gotowe). Jako dodatek wybrałam czerwoną quinoę, która ma lekko orzechowy smak i jest odrobinę twardsza w konsystencji od białej odmiany komosy. Według mnie do obiadu niezbędny jest warzywny dodatek, jako że gotujemy dziś prosto i szybko, będą to delikatnie słodkie w smaku pomidorki koktajlowe.

DORSZ PIECZONY z ZIARNAMI i CZERWONA KOMOSA RYŻOWA

Składniki na 4 porcje:
800g dorsza (duży filet bez skóry, może być też polędwica)
30g prażonych ziaren (ja użyłam gotowej mieszanki prażonych ziaren Bakalland)
30g tartej wędzonej mozzarelli
sól, pieprz do smaku
120g czerwonej komosy ryżowej (do kupienia online w Targroch)
600g pomidorków koktajlowych
listki bazylii do ozdobienia dania

Rybę oczyścić z ości, umyć i osuszyć ręcznikiem papierowym. Pokroić na 4 kawałki, rybę oprószyć solą i delikatnie pieprzem z obu stron, po czym ułożyć w naczyniu żaroodpornym. Mozarellę zetrzeć na tarce, rozłożyć na porcjach ryby, na koniec posypać mieszanką ziaren.

Piec pod przykryciem 25-30 minut w piekarniku nagrzanym do 160 stopni.

Podawać z czerwoną komosą ryżową, ugotowaną według przepisu na opakowaniu (aby podkreślić orzechowy smak, przed ugotowaniem można ją podprażyć na suchej patelni, po czym przesypać do gotującej się wody i dalej postępować zgodnie z instrukcją na opakowaniu) i pokrojonymi pomidorkami koktajlowymi.

1 porcja to ok. 340 kcal, węglowodany: 22g, białko: 45g, tłuszcz: 8g


SMACZNEGO!