Przepis na zdrowe, domowe, pełnoziarniste biszkopty bez cukru. Potrzebujesz tylko 3 składników, a ich przygotowanie nie zajmie Ci więcej niż pół godziny. Spróbuj, a nie kupisz już więcej biszkoptów w sklepie.

Będąc mamą małych dzieci, często myślę o jakości słodyczy i produktów, które im podaję. Abstrahując od własnej cukrzycy, dbam o jakość diety nie tylko swojej, ale całej mojej rodziny. Szukałam ostatnio biszkoptów o dobrym składzie. I o ile znalazłam biszkopty bez cukru, tak wszystkie były przygotowane na bazie białej, przetworzonej mąki. Zaczęłam analizować składy i testować w kuchni, a efektem moich testów jest przepis na zdrowe, pełnoziarniste biszkopty bez cukru.

Biszkopty są suche i przypominają sklepowy odpowiednik, dzieciom bardzo smakują. Zamiast cukru użyłam erytrolu i ten na języku daje taki lekko chłodny posmak. Zamiast erytrolu można użyć ksylitolu albo połowę erytrolu zamienić na cukier, żeby zniwelować ten chłodny efekt, jeśli komuś przeszkadza. Biszkopty doskonale nadają się jako dodatek do kawy, ale przygotowałam je głównie z myślą o włoskim deserze o nazwie tiramisu. Świetnie chłoną kawę i mają o niebo mniej kalorii, cukru i różnych dodatków spulchniająco-konserwująco-polepszających. Moje mają jedynie trzy składniki i uważam, że są idealne. Wyczekujcie przepisu na tiramisu, ale wcześniej upieczcie sobie biszkopty. Będą potrzebne.

Składniki na 12 biszkoptów:

2 jajka
60 g erytrolu (u mnie w pudrze)
50 g mąki pszennej pełnoziarnistej

Jajka rozdzielić. Białka ubić na sztywną pianę, powoli dosypać erytrol i dalej ubijać, na końcu dodać żółtka. Wyłączyć mikser i dodać mąkę przesianą przez sito (koniecznie). Wymieszać łyżką.

Masę przełożyć do woreczka (najlepiej takiego grubszego do mrożonek), obciąć jeden róg i wycisnąć 12 podłużnych pasków na papier do pieczenia, zachowując odległość kilku cm od siebie, bo jak będą za blisko to się zrosną. Można też zrobić okrągłe, wtedy wystarczy wyłożyć po łyżce masy w odstępach między uformowanymi krążkami. Odstawić na 3 minuty (masa trochę się rozpłynie i przybieże naturalny kształt).

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni Celsjusza. Piec 15 minut. Wyjąć, ostudzić i gotowe.

biszkopty bez cukru

1 biszkopt to ok. 30 kcal, węglowodany: 3g, białko: 2g, tłuszcz: 1g

Informacje dla diabetyków: w jednym biszkopcie znajduje się 0,3WW i 0,1WBT

SMACZNEGO!