Lubię gotować i spędzać czas w kuchni, ale czasami sprawdzają się u mnie proste przepisy. Jednym z takich uniwersalnych przepisów, który dość często u nas gości jest cukinia faszerowana tym, co akurat znajdę w lodówce. Dziś krążki cukinii wypełnione pełnoziarnistym kuskusem, suszonymi pomidorami, pieczarkami i mozzarellą. W wersji wegańskiej bez mozzarelli, ale ze słonecznikiem.

Kuskus to delikatna, lekkostrawna i ekspresowa kasza, którą można przygotować w kilka minut. Nie trzeba jej gotować, wystarczy zalać wrzątkiem i poczekać, aż płyn się wchłonie. Dotychczas spotykałam tylko białą wersję kuskusu. Tym bardziej się ucieszyłam, gdy warsztatach kulinarnych z Kasią Błażejewską-Stuhr i Moniką Mrozowską odkryłam pełnoziarnisty kuskus firmy Cenos. Więcej o samych warsztatach przeczytacie na stronie AllAboutLife.pl, a u mnie przepis inspirowany tym wydarzeniem. Cukinia faszerowana kuskusem pojawiła się na warsztatach, ale czułam pewnego rodzaju niedosyt, więc przygotowałam ją ponownie w naszym domu. Oczywiście przepis zmodyfikowałam po swojemu, ale dziękuję za inspirację i zaproszenie na warsztaty. No i fajnie, że mamy teraz nową ulubioną błyskawiczną kaszę. Pyszności!

cukinia faszerowana

Składniki na 4 porcje:

2 średnie cukinie
50g kuskusu pełnoziarnistego
6 suszonych pomidorów w oleju
łyżka oleju z suszonych pomidorów
10 niewielkich pieczarek
cebula dymka
1/2 pęczka natki pietruszki
kulka mozzarelli light
sól i pieprz do smaku

Cukinie umyć, osuszyć ręcznikiem i pokroić każdą w poprzek na sześć części. Każdy krążek wydrążyć od góry, ale nie na wylot, tylko tak, żeby na dole zostało trochę miąższu. Cukinie można pokroić także wzdłuż i wydrążyć je na kształt łódek, do których powędruje farsz, tak jak zrobiłam to w przepisie na cukinię faszerowaną soczewicą, fetą i papryką.

Kaszę kuskus zalać wrzątkiem (zgodnie z przepisem na opakowaniu), przykryć spodkiem i odstawić na chwilę. W tym czasie na oleju z suszonych pomidorów podsmażyć posiekaną dymkę, dodać pieczarki i chwilę dusić. Suszone pomidory posiekać dosyć drobno. Kaszę wymieszać podsmażonymi pieczarkami i dymką, suszonymi pomidorami oraz posiekaną natką pietruszki. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

cukinia faszerowana w piekarniku

Cukiniowe krążki wypełnić przygotowanym farszem. Na wierzchu posypać tartą mozzarellą. Faszerowane cukienie zapiekać 30 minut w temperaturze 180 stopni Celsjusza (grzanie góra – dół). Wyjąć z piekarnika i od razu podawać.

cukinia faszerowana

1 porcja (3 krążki) to ok. 160 kcal, węglowodany: 17g, białko: 10g, tłuszcz: 6g

Informacje dla diabetyków: w porcji znajduje się 1,7WW i 0,9WBT

SMACZNEGO!