Przepis na ogórkowy chłodnik z delikatną nutką mięty. Prosty, dietetyczny, chłodzący i przepyszny!

Zimne zupy z niskim indeksem glikemicznym to doskonały wybór dla osób z cukrzycą. Nie dość, że chłodzą, co świetnie się sprawdza w upalne letnie dni, to sycą i zawierają sporo cennego dla nas (diabetyków) błonnika. W sumie to odpowiednia ilość błonnika jest ważna nie tylko przy cukrzycy – więc polecam tę zupę każdemu, kto odżywia się zdrowo i ma ochotę na zimną zupę. Ogórkowy chłodnik zawiera niewiele kalorii, więc doskonale wpisze się w jadłospis osób będących na diecie odchudzającej. Można go przygotować dzień wcześniej, będzie jeszcze lepszy.

Przepis i film na moim kanale YT przygotowałam w ramach kampanii Dłuższe życie z cukrzycą. Jeśli pomysł i jego realizacja się Wam podobają, dodajcie mój kanał do ulubionych (subskrybujcie), zobaczcie inne filmy (jest z czego wybierać!) i komentujcie moje propozycje. Z góry dzięki za Wasze wsparcie!

Składniki na 4 porcje:
  • 4 ogórki gruntowe
  • młoda cebulka (zielona część)
  • 2 łyżki posiekanych listków świeżej mięty
  • drobno posiekana papryczka jalepeno (lub szczypta chili w płatkach)
  • 1-2 ząbki czosnku
  • 400 ml jogurtu naturalnego
  • ½ łyżeczki soli

Do podania:
pokrojone w drobną kostkę ogórki i rzodkiewka
posiekana mięta

Ogórki obrać, przekroić wzdłuż i usunąć gniazda nasienne. Pokroić w kostkę.

Ogórki, cebulkę, miętę, papryczkę i przeciśnięty przez praskę czosnek wrzucić do blendera i zmiksować na gładką masę. Dodać jogurt naturalny, doprawić solą dokładnie wymieszać. Przed podaniem schłodzić w lodówce minimum 2h.

Ogórkowy chłodnik podawać od razu po wyjęciu z lodówki. Posypać pokrojonymi w kosteczkę chrupiącymi ogórkami i rzodkiewkami.

ogorkowy chlodnik

1 porcja to ok. 75 kcal, węglowodany: 7g, białko: 5g, tłuszcz: 3g

Informacje dla diabetyków: w porcji znajduje się 0,7 WW i 0,4 WBT

SMACZNEGO!