Zielony koktajl to samo zdrowie – każdy to wie. Ale czy może być smaczny? A jakże! Dziś propozycja dla wszystkich, którzy lubią gruszki. Ja wprost za nimi przepadam i często dodaję kawałek gruszki do owsianki albo jak dziś, do zdrowego koktajlu. To jest moja dzisiejsza porcja słodyczy i drugie śniadanie zarazem.

Wszystkie składniki mojego koktajlu do siebie pasują. Gruszka i awokado mają zbliżony kształt, szpinak podbija kolor mdłego awokado w intensywną zieleń, cytryna zapobiega ciemnieniu awokado, a woda nadaje odpowiedniej konsystencji. Lubię tak komponować jedzenie, żeby wszystko się uzupełniało. Mój zielony koktajl nie jest niczym dosładzany, co prawda można użyć niewielkiej ilości jakiegoś zdrowego słodzidła (np. ksylitolu), ale ja bazuję na słodyczy pochodzącej z gruszki. Wybierając dojrzały owoc, można uzyskać na prawdę świetny smak bez dosładzania.

Jest to propozycja na spożycie w przyjemny sposób owocu podczas cukrowego detoksu – dla niewtajemniczonych właśnie rozpoczęliśmy 8-tygodniowe wyzwanie RZUCAM CUKIER.

Nawet jeśli nie rzucacie aktualnie cukru, zachęcam do jego ograniczania – może dołączycie do naszej akcji? Na fejsbuku powstała też grupa uczestników wyzwania RZUCAM CUKIER, gdzie każdy może liczyć na wsparcie.

Rafinowany cukier nie niesie ze sobą żadnych realnych korzyści, ani wartości odżywczych dla organizmu – tylko puste kalorie. Chwilowy cukrowy haj, szybko zmienia się w cukrowy dół, a nastrój w sinusoidę zadowolenia przeplatanego z cukrowym głodem. Zupełnie bez sensu, bo przecież można w zdrowy sposób zapewnić sobie odrobinę słodkiej przyjemności. Zapraszam na zielony koktajl!

Składniki na 1 porcję:

1/2 niewielkiego dojrzałego awokado
1 gruszka (100g)
garść szpinaku
1/2 szklanki wody (lub więcej dla uzyskania odpowiedniej konsystencji)
kilka kropel soku z cytryny (opcjonalnie)

Szpinak umyć pod bieżącą wodą i przełożyć do pojemnika blendera razem z miąższem awokado i pokrojoną w kostkę gruszką (bez gniazda nasiennego, ze skórką). Dolać wodę i zmiksować wszystkie składniki na aksamitny koktajl.

zielony koktajl z gruszką

1 porcja to ok. 215kcal, węglowodany: 20g, białko: 2g, tłuszcz: 14g

Informacje dla diabetyków: w porcji koktajlu znajduje się 2WW i 1,3WBT

SMACZNEGO!