Przepis na śniadaniowy pudding chia na kefirze ze świeżymi truskawkami. Zobaczcie co tym razem wymyśliłam.

Zapraszam na kolejny filmowy przepis. W roli głównej nasiona chia, kefir i truskawki. Pudding chia zrobiłam na kefirze i dodałam do niego mus ze świeżych truskawek. Wyszło rewelacyjnie.

Nasiona chia są bogate w błonnik, kwasy tłuszczowe omega-3 i omega-6 (w dobrej proporcji), zawierają białko, magnez, wapń, fosfor, a także witaminy z grupy B oraz witaminę E. Kefir można potraktować jako źródło pełnowartościowego białka, ponadto jest bogaty w wapń (budulec kości i zębów) oraz jest świetnym probiotykiem – stanowi doskonałą pożywkę dla dobroczynnych bakterii jelitowych, wspierając tym samym procesy trawienne. Truskawki, szczególnie te z własnego krzaczka to prawdziwa bomba witaminy C, a także solidna dawka błonnika, który przy cukrzycy ma wpływ na wyrównanie metaboliczne i parametry lipidowe (cholesterol).

pudding chia

Mój pudding chia przygotowuje się podobnie jak nocną owsiankę – wieczorem miesza się nasiona z kefirem i rano są gotowe. Proste, prawda? Jeśli chodzi o wielkość porcji, to na filmie podzieliłam tę porcję na pół. Jadam niewielkie śniadania i dla mnie pół porcji wystarcza, jednak obliczenia wykonałam dla całości przygotowanego puddingu i musu. Kwestia indywidualnych preferencji.

Mam nadzieję, że spodoba się Wam mój pudding chia i wypróbujecie mój przepis. Przy okazji zapraszam do polubienia mojego kanału na Youtubie i dzielenia się z innymi wrażeniami po takim śniadaniu.

Składniki na 1 porcję:

Pudding chia:
200 ml kefiru 1,5% tł.
2 łyżki nasion chia

Mus truskawkowy:
100 g truskawek
1 łyżeczka erytrolu
kilka truskawek do podania
listki mięty

Nasiona chia energicznie i dokładnie wymieszać z kefirem. Wstawić do lodówki na 6-8h. Najlepiej przygotować je wieczorem i wyjąć z lodówki rano, tuż przez podaniem. Nasiona chia zwiększą swoją objętość i zagęszczą kefir.

Truskawki obrać z szypułek, opłukać i zmiksować na mus z dodatkiem łyżeczki erytrolu. Można je też rozgnieść widelcem lub po prostu pokroić w ćwiartki.

Pudding chia wyjąć z lodówki, dodać mus truskawkowy, udekorować 2-3 pokrojonymi truskawkami i posypać suchymi nasionami chia oraz listkiem mięty.

pudding chia

1 porcja to ok. 200 kcal, węglowodany: 20g, białko: 10g, tłuszcz: 9g

Informacje dla diabetyków: w porcji znajduje się 2 WW i 1,2 WBT.

Smacznego!