Surówka z kapusty pekińskiej to doskonały dodatek obiadowy. Taką samą robi moja babcia i jest to jedna z najlepszych surówek jakie znam. Jest soczysta, kolorowa i świetnie komponuje się zarówno z daniami mięsnymi, jak i rybnymi.

Do przygotowania tej surówki sprawdzi się zarówno kapusta pekińska biała, jak również różowa. Zasadniczo nie różnią się one smakiem, jednak różowy kolor zdecydowanie dodaje surówce atrakcyjności. Ma to szczególne znaczenie, jeśli obiad ma zjeść mała księżniczka lubująca się w różu. Surówka z kapusty pekińskiej w kolorze różowym, może okazać się strzałem w dziesiątkę!

Składniki na 4 porcje:

1/2 średniej wielkości kapusty pekińskiej
1 spora marchewka
10 cm kawałek jasnej części pora
1 duże i soczyste jabłko (np. Ligol)
odrobina soku z cytryny
sól i świeżo mielony pieprz do smaku

Kapustę pekińską przeciąć wzdłuż na pół. Zdjąć wierzchnie liście, przeciąć jeszcze raz wzdłuż i posiekać w paseczki. Można użyć także szatkownicy, jednak przy siekaniu niewielkiej ilości kapusty, nóż i deska z powodzeniem wystarczą.

surówka z kapusty pekińskiej - krojenie

Marchew obrać ze skórki i zetrzeć na drobnych oczkach tarki. Jabłko obrać i zetrzeć na większych oczkach. Pora przeciąć wzdłuż na krzyż, a następnie posiekać w drobne półokrągłe paseczki.

Wszystkie rozdrobnione składniki surówki włożyć do miski, doprawić szczyptą soli, kilkoma kroplami cytryny i odrobiną świeżo mielonego pieprzu. Wymieszać dokładnie i podawać.

surówka z kapusty pekińskiej mieszanie składników

Do surówki można dodać trochę świeżo siekanej natki pietruszki, wtedy pojawia się jeszcze więcej kolorów. Żeby surówka była łagodniejsza w smaku, można użyć mniej pora i nie dodawać pieprzu. Warto dostosować ilość tych składników do własnego gustu kulinarnego i smaku.

surówka z kapusty pekińskiej

1 porcja to jedynie ok. 60 kcal, węglowodany: 12g, białko: 2g, tłuszcz: 0,4g

Informacje dla diabetyków: w porcji znajduje się 1,2WW i 0,1WBT

SMACZNEGO!