Surówka z czerwonej kapusty w niezwykle prostej i szybkiej odsłonie. To przepis dla wszystkich, którzy zasłaniają się brakiem czasu, a przecież wystarczy dobry przepis i odrobinę dobrych chęci. W parę chwil powstanie fantastyczny dodatek do obiadu, różnorodny i kolorowy, pełen witamin i smaku.

Dziś w moim wykonaniu surówka z czerwonej kapusty, z czerwoną cebulą i czerwonym jabłuszkiem (co prawda bez czerwonej skórki, ale było czerwone!). Całość przybrała kolor ciemnego fioletu. Surówka ma fajną chrupkość, nie jest monotonna, a smaki idealnie się przenikają i świetnie komponują. Spróbujcie tej surówki i dajcie mi znać co o niej sądzicie. Ja jestem nią zauroczona! Możecie przygotować ją dzień wcześniej i na noc wstawić do lodówki. Następnego dnia będzie równie dobra, a nawet lepsza.

surówka z czerwonej kapusty

Składniki na 4 porcje:

1/2 niewielkiej czerwonej kapusty
1 czerwona cebula
1 soczyste jabłko (Ligol)
szczypta soli do smaku
odrobina świeżo mielonego pieprzu (opcjonalnie, u nas Milena nie przepada za ostrą surówką)
1 łyżka dobrej jakości oleju sałatkowego (u mnie olej lniany)

Czerwoną kapustę poszatkować lub pokroić nożem w cienkie, niezbyt długie piórka (oczywiście wcześniej pozbyć się wierzchnich liści i twardego głąba).  Cebulę drobno posiekać i dodać do kapusty. Jabłko obrać ze skórki i zetrzeć na tarce o grubych oczkach, dodać do kapusty i cebuli. Dokładnie wymieszać i doprawić do smaku przyprawami i olejem lnianym (może być też inny np. ostropestowy lub dobrej jakości oliwa). Przed podaniem schłodzić w lodówce minimum 30 minut, żeby składniki fajnie się połączyły, a smaki przeniknęły się nawzajem.

surówka z czerwonej kapusty

1 porcja to ok. 65 kcal, węglowodany: 10g, białko: 2g, tłuszcz: 2g

Informacje dla diabetyków: w porcji znajduje się 1WW i 0,2WBT

SMACZNEGO!