Rety jakie to było dobre. Pieczona kapusta włoska i łyżka jogurtu naturalnego. Mega prosto, ale zupełnie inaczej niż zwykle.

Pomysł podglądnęłam u Pana Tasaka, który tak piecze białą kapustę. Postanowiłam skorzystać, tym bardziej, że został mi środek kapusty włoskiej po tym, jak wierzchnie jej liście zużyłam do przygotowania gołąbków z niskim indeksem glikemicznym. Mogłam z niej zrobić na przykład bigos, ale sprawdziłam jak smakuje pieczona kapusta w całości. I przyznam Wam szczerze. Inaczej niż sobie to wyobrażałam. Zaskakująco dobrze! Co więcej taki kawał kapusty pieczonej w całości jest sycąca i z dodatkiem jogurtu świetnie sprawdzi się w roli lekkiej kolacji.

pieczona kapusta włoska

Składniki na 2 porcje:

niewielka kapusta włoska
30 g masła
szczypta soli
arkusz folii aluminiowej
mały jogurt naturalny 3%

Kapusta powinna być pozbawiona wierzchnich, odstających liści. Moja po przygotowaniu ważyła około pół kilograma. Kapustę należy pokroić w ćwiartki (lub na 6 czy 8 części, jeśli kapusta jest większa), w środku posmarować je cienko masłem i delikatnie posolić. Złożyć z powrotem w główkę i zawinąć kulę w folię aluminiową.

Włożyć do naczynia żaroodpornego. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni Celsjusza mniej więcej 1,5 do 2 godzin (jeśli macie większą kapustę, to pieczcie ją dłużej). Zapieczoną w folii główkę kapusty wyjąć z piekarnika, odwinąć i uważając, żeby się nie oparzyć, rozłożyć w naczyniu środkami do góry. Naczynie z rozwiniętą kapustą znowu wstawić do piekarnika i zrumienić z wierzchu przez 15 minut w temperaturze 200 stopni. Ja dodatkowo włączyłam turbo zapiekanie od góry i trochę za mocno mi się przypiekła, ale w sumie nic się nie stało, bo ja tak lubię 🙂

Podajemy z łyżką jogurtu naturalnego, chociaż chodzą słuchy, że świetnie też smakuje z łyżką kwaśnej śmietany albo z podsmażonym boczkiem. Nie mniej jednak to wysokokaloryczne dodatki, więc zastanówcie się dwa razy czy możecie. Tym bardziej po świętach, kiedy było sporo okazji do jedzenia przy niewielkim wysiłku fizycznym.

pieczona kapusta włoska z jogurtem naturalnym

1 porcja to ok. 280 kcal, węglowodany: 23 g, białko: 13 g, tłuszcz: 15 g

Informacje dla diabetyków: w porcji znajduje się 2,3 WW i 1,8 WBT

SMACZNEGO!